Jump to content
  • 0

How about a spinning block?


KRAKENT

Suggestion

Добрый день. Разнообразить геймплей постройки? Вот летаю я на своем супер излюбленным корабле, и мне кажется там слишком мало деталей что крутятся. Вот пока писал это, прокручивал пару идей у себя в голове и от этого интерес еще больше разгорелся.. Будет у вас в планах что то на подобии блока который крутится? Или вы закончили уже с контентом? (картинка для примера)

 

(Good afternoon. Diversify the gameplay of the building? Here I fly on your super favorite ship, and I think there are too few parts to run. Here while writing it, replayed a few ideas in my head and this interest even more inflamed.. Will you have plans for something like a block that spins? Or have you finished with the content?(picture for example))

Link to comment
Share on other sites

2 answers to this suggestion

Recommended Posts

  • 0

Ввиду механики построения кораблей, подобный элемент строительства скорее всего введен не будет. Внешний дизайн турелей может содержать вращающиеся элементы, так как они не являются физически-интерактивными объектами и столкновения между блоками не имеют какой-либо потенциально негативного эффекта. Это нельзя сказать про корабли - мало того, что блоки корабля имеют строгую привязку к его структуре, так и нету возможности допустимым образом проверять столкновения между движушимися блоками. Новые блоки для кораблей будут добавляться по мере необходимости и целесообразности, но предложенный тип блока к таковым не относится и требует значительных изменений в корне движка игры.

 

Due to the principle of ship structure, this sort of constructive element will likely going to be neglected. Custom turret designs allow for rotating element because turrets themselves are not physical entities as such, and collisions between their blocks have no potential drawbacks. Same can't be said about the ships - aside from the fact, that ship blocks has a strict hierarchical dependencies, there's also no viable way to govern the collisions between the moving parts. Thus, new blocks will be added as necessary and by expediency, but the suggested block type doesn't met these terms and would require significant tweaks to the Avorion's own game engine.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...